Friday, August 7, 2009

travelling -Terengganu darul Iman

Tatkala mendengar lagu saleem. ' na na na na na tganu kite'. wah, terbayang suasana di terengganu. lautnya yang biru. angin sepoi2 bahasa. best in the world. hahaha. ceritanya bermula pabila abah dengan secara spontan, 'jom kemas barang. kita gi terengganu'. aku menjerit ' hah???!!'. biar betul abah ni. last minit nak gi berjalan. tapi best jugak. dapat menambah destinasi dalam buku travelling aku. :D haha. nasib baik bajet ada. aku bertolak dari KL kul 2 p.m. sampai di kemaman kul 8.30 p.m. byk stop kat R&R. abah nk rest. abah nk suruh aku bawak kereta tapi aku pun tido skali. haha.Terengganu, biasalaa dengan hasil laut yang fresh. dengan otak2 yang enak dan satar yang lazat. sedap wehhhh. membuatkan aku terlupa pantang sebentar. aku tibai 20 otak2 dgn 5 satar. laparr sgt. haha. then aku overnite kat kerteh. pagi2 gerak gi kuala terengganu. plan asal abah nak gi pulau kapas tapi rasa malas nk naik bot plakk. aduyai. aku terfikir dalam kereta, semakin hari semakin ramai yang terkorban dek selesema BABI. risau jugakk aku. Time cuti selesema BABI aku boleh travel ke sana ke mari. huhu. sampai di kuala terengganu kul 10.30 a.m. dan dpt check in di seberang takek kul 11.30 a.m. kul 4.30 p.m kua gi pasar payang. best dapat tgk kegiatan meniaga orang terengganu.



abah pening melihat kain-kain di pasar payang. abah cari mak yang
dah hilang :D



keadaan pasar payang.






buah duku. 2 kilo RM 2.



pak cik menunggu pelanggan.




salah satu cara bersiar-siar keliling bandar kuala terengganu.

setelah puas di pasar payang, aku pergi masjid kristal. view agak menarik sebab hari nk senja.
aku mmg suka amek gamba sunset.



masjid kristal.
lagi . .






orang ramai.



amaran.



abah seorang professor. :D

keesokan harinya aku ke perkampungan keropok lekor. nama tempat tu losong pe tah. aku tak ingat.





2 comments: