Wednesday, August 5, 2009

Universiti Putra Malaysia



oh. sudah lama tidak mengemaskinikan blog aku nih. pelbagai kejadian telah berlaku. pelbagai wabak penyakit telah tersebar. selesema babi. tidak ketinggalan aku juga mengalami demam,selesema,batuk. mujur tiada apa yang berlaku. itu semua berlaku di UPM. UPM satu nama agak besar di Malaysia. ingat masa blajar sekolah rendah dulu. 'menara gading tu apa?' menara gading tu unversiti. sejak itu kita diajar menanam cita2 untuk ke menara gading. sekarang aku menjadi mahasiswa di UPM pada 27 jun 2009. bermula detik2 aku melangkah ke universiti.

pertama, aku lepasan matrikulasi. biasa laa, matrik kecik je. masuk universiti, mak aii. besar siall.
takkan nak jalan kaki gi kuliah? maw sampai setengah jam. nasib baik ada bas. masa hari pendaftaran ada lak selesema BABI nyer screening. kena cek. ramai sial orang dari pelbagai latar belakang dan tempat. ada dari terengganu, kelantan, johor, sabah, sarawak. selesai mendaftar. masuk bilik pulak. aku rse bilik kat matriks lagi best. :D kat UPM ni bilik aku 2 org. then roomate baru aku pun sampai. aku ingatkan budak lepas STPM n matrix je daftar, rupanya ada jugak ex-diploma yg sambung degree. dapat la aku roomate yg tua 3 tahun dari aku.

ORIENTASI. ahhhhh. malas aku nk ber'ORIENTASI'. dengan cheers nye, baju formal, tido sekejap. haish pening kepala aku. nasib baik seminggu. time ni la nk kenal kawan2.

FAKULTI. fakulti aku fakulti PERHUTANAN. mmg agak tersorok. haha. di kelilingi dengan pokok hutan. Aku amek sains teknologi kayu. mmg best aktiviti kat fakulti ni. mmg best siall. :D

MAKANAN. makanan tiada masalah. terlampau byk pilihan. dari eastern sampai western. Marrybrown pun ada.

PTPTN. pinjaman yg diberikan kepada mahasiswa. terkejut aku diberi pinjaman 5 angka. nk byr balik cam ne? :|

KAWAN2. ada kawan2 kita takkan keseorangan. :D dapat la kenal2 ex-diploma. dapat korek pengalaman. kena la belajar dari yang berpengalaman dan jangan malu menuntut ilmu.

akan aku meneruskan perjuangan aku menuntut ilmu.


1 comment: